sobota, 30 sierpnia 2014

72. Owsiane naleśniki (bez jajka)


Owsiane naleśniki z powidłami, jogurtem naturalnym i cynamonem.

Przepis:

  • pół szklanki mąki owsianej
  • mleko (dodałam na oko)
  • szczypta soli
  • pół łyżeczki pasty waniliowej
  • pół łyżki siemienia lnianego
  • ok. 4 łyżki wody
Siemię lniane zalewamy gorącą wodą, mieszamy i odstawiamy do zgęstnienia. Do miski wsypujemy mąkę, sól, dolewamy mleko i siemię. Ciasto ma być nie za gęste, ale też nie za rzadkie ;) Można też dodać pastę waniliową. Smażymy na natłuszczonej patelni.

8 komentarzy:

  1. takie naleśniki bez jajka rządzą!
    robiłam niedawno podobne i baardzo smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi bez jajka za nic nie chcą wyjść :(
    Muszę jeszcze potrenować :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi rzadko wychodzą takie z jajkiem, boję się, co by było bez tego 'kleju' haha :D
    Twoje wyglądają apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie siemię lniane robi za ten 'klej' ;)

      Usuń
  4. jak ja dawno naleśników nie jadłam :( a mama wszystkie jajka do ciasta wykorzystała, więc ... ten przepis jest idealny! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Próbowałam robić lniane, ale mi nie wyszły :( a Twoje takie ładne :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze takich nie próbowałam, czas najwyższy, bo wyglądają cudownie :)

    OdpowiedzUsuń